lauantai 2. toukokuuta 2015

Fanny Samppa: sarjanousu junioreihin



Moikka!

Olen Fanny Samppa ja uusi huipputiimiläinen. Olen 14-vuotias kilpa-aerobiccari. Valitsin aerobicin lajikseni jo 8-vuotiaana, eli olen lajin parissa ollut kohta jo 7 vuotta. Treenaan 8 kertaa viikossa yhteensä 18 tuntia. Olen Vasaramäen urheiluyläkoulussa , joka on erinomainen koulu urheileville nuorille. Koulu alkaa kaksi kertaa viikossa  kello 10, jotta pääsemme aamuisin treenaamaan omalle salillemme. Lisäksi meidän koulussa on 6 tuntia liikuntaa viikossa.

 Kuulun junioreiden A-maajoukkuerinkiin ja olen vuoden 2014 Suomenmestari 12-14-vuotiaiden sarjassa.  Tänä keväänä siirryin juniorisarjaan, jossa kilpailen yksilöllä, triolla (3 henkeä)  ja ryhmällä (5 henkeä). Sarjanousu on ollut haastava uusien vaikeampien liikkeiden vuoksi ja kisaaminen vanhempia urheilijoita vastaan on ollut jännittävää. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen useimpiin suorituksiin ja sijoituksetkin ovat olleet hyviä. Suomen molemmissa CUP-kilpailuissa olen ollut yksilöllä toinen. Viime viikolla olin Riikan Open-kilpailussa, jossa voitin yksilöllä kultaa.

Tänä viikonloppuna olen ollut Bulgarian Borovets Open-kilpailuissa. Kilpailu on yksi maailman kovatasoisimmista Open-kilpailuista, osaanottajia on 25:stä maasta. Karsinnat olivat perjantaina ja sijoituin yksilöllä 10. ja osallistujia oli 43.  Suoritus oli keskitasoa, mutta pisteet ja sijoitus yllättivät erittäin positiivisesti. Perjantaina kilpailin myös triolla ja ryhmällä, joilla molemmilla sijoitumme 6. ja lauantaina kilpailimme finaalissa. Finaalissa paransimme triosuoritusta sekä pisteitä ja ryhmällä paransimme suoritusta, mutta yksi suurempi virhe laski pisteitä karsinnasta. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen kisaan.

Ensi viikolla on SM-kilpailut Espoossa. Tavoitteeni on lunastaa edustuspaikka marraskuussa Portugalissa järjestettäviin EM-kisoihin kaikilla ohjelmilla. SM-kilpailut toimivat toisena karsintakisana, kaikista sarjoista valitaan max. 2 edustajaa. Joten SM-kilpailuiden tavoitteena on olla yksilöllä kahden parhaan joukossa ja ryhmällä ja triolla Suomen mestaruus.



Näissä tunnelmissa kohti ensi viikkoa! J    

-Fanny

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti